جامعه القرآن شیخ شبان

جامعه القرآن و اهل البیت (علیهم السلام )روستای شیخ شبان

جامعه القرآن شیخ شبان

جامعه القرآن و اهل البیت (علیهم السلام )روستای شیخ شبان

جامعه القرآن شیخ شبان


جامعه القرآن و اهل بیت علیهم السلام
روستای شیخ شبان



















دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

همایش بانوان فعال قرآنی

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ
گروه فعالیت‌های قرآنی: زمان ثبت نام در هفتمین همایش بانوان فعال قرآنی که از سوی سازمان اوقاف برگزار می‌شود، تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش بانوان فعال قرآنی در سال 95 همزمان با برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران(22 تا 28 اردیبهشت 95) در تهران برگزار می‌شود.

در این همایش هرساله از بانوان متعددی که در حوزه‌های مختلف پژوهشی، هنری، رسانه، آموزشی و ...فعالیت دارند با حضور مسئولان کشوری تجلیل می‌کند که در سال آتی شاهد برگزاری هفتمین دوره آن خواهیم بود.

پیش از این زمان ثبت نام برای ارسال رزومه بانوان قرآنی تا پایان اسفندماه سال 94 اعلام شده بود که این زمان تا 20 فروردین‌ماه 95 تمدید شد.

 علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی

www.Quran-iran.com مراجعه کنند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۱
یا صاحب الزمان(عج) .....

قرآن در کلام امام‌هادی(ع)

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ق.ظ
کانون خبرنگاران نبأ: از انحرافاتی که غلات شیعه پدید آورده و سبب حمله دیگر فرق اسلامی به شیعیان شدند، مشکل تحریف قرآن بود؛ مسأله‌ای که اهل سنت نیز به علت اشتمال کتاب‌هایشان به پاره‌ای از روایات نادرست حاوی تحریف، گرفتار آن هستند؛ در برابر این اتهام، ائمه شیعه همواره اصالت را به قرآن داده و هر روایت مخالف با آن را باطل اعلام داشته‌اند.
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حضرت محمد(ص) طبق آیه ۶۹ سوره یس، خودش «قرآن مبین» است، همچنین بنابر آیه ۳۲ سوره فاطر، ائمه(ع) که جانشینان رسالتی آن حضرت هستند هرکدام قرآنی مبین هستند زیرا مرتبه‌ای از قرآن را درک می‌کنند که دیگران درک نمی‌کنند و بیان آن مرتبه که همان حقایق قرآن است بر عهده این ۱۲ وارث رسالت محمدی است.
به همین منظور و به مناسبت سالگرد شهادت دهمین نور از این انوار دوازده‌گانه، حقایقی قرآنی را از کلام امام هادی (ع) استخراج کرده‌ایم که در ذیل آمده است.
اصالت قرآن در سخن امام هادی (ع)
از انحرافاتی که غلات شیعه پدید آورده و سبب حمله دیگر فرق اسلامی به شیعیان شدند، مشکل تحریف قرآن بود؛ مسأله‌ای که اهل سنت نیز به علت اشتمال کتاب‌هایشان به پاره‌ای از روایات نادرست حاوی تحریف، گرفتار آن هستند؛ در برابر این اتهام، ائمه شیعه همواره اصالت را به قرآن داده و هر روایت مخالف با آن را باطل اعلام داشته‌اند.
امام هادی(ع) ضمن رساله مفصلی که ابن شعبه حرانی از آن حضرت نقل کرده، به شدت بر اصالت قرآن تکیه فرمود و آن را در مقام سنجش روایات و تشخیص صحیح از ناصحیح به عنوان معیاری دقیق اعلام کرد و به طور رسمی قرآن را به عنوان تنها متنی که همه گروه‌های اسلامی بدان استناد می‌کنند، مطرح کرد.
در نشستی دیگر درباره یک مسأله اختلافی، امام هادی(ع) با استناد به قرآن، همه را ملزم به قبول نظر خود ساخت. (ابن شهرآشوب، مناقب، ج۴، ص۴۳۵)
استدلال امام هادی(ع) به قرآن
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۰۶
یا صاحب الزمان(عج) .....

ثواب یاددادن قرآن به فرزندان

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ق.ظ

عن معاذ قال: سمعت رسول الله صلی الله علیه و آله ، یقول: ما من رجل علّم ولده القرآن الاّ توجّ اللّه أبویه یوم القیامة تاج الملک، و کیسا حلّتین لم یرالناس مثلهما.  وسائل الشیعة، ابواب قرائة القرآن، باب 1، ح 8.209

از معاذ روایت شده است که گفت: از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود: هر کسی به فرزندش قرآن تعلیم دهد، خداوند متعال در قیامت، والدین او را به تاج پادشاهی تاجدار می کند و بر آن دو، جامه ای می پوشاند که هیچ کسی مثل آنها را ندیده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۳۲
یا صاحب الزمان(عج) .....

برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخوانه آیت الله نجفی

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۹ ق.ظ

در تاریخ28/8/1394به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی وکاردستی با موضوع آزاد در روز5 شنبه در کتابخانه آیت ا..نجفی روستای شیخ شبان برگزار شد.

2.1

افراد شرکت کننده در این مسابقه: تمام بچه های کلاس جامعه القرآن شامل(کلاس حفظ موضوعی و روخوانی و روان خوانی ) که حدود 50 نفر بودند، برگزار شد.

2.2

این مسابقه ازساعت 8 صبح الی12 ظهر به طول انجامید. در آخر به برندگان مسابقه، جوایزی اهدا شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۱۹
یا صاحب الزمان(عج) .....